ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم تلاش مدیریت شهری، تحقق نشاط مؤمنانه برای زائران و مجاوران است
سرخط خبرها

به جوانان تحصیل کرده و انقلابی حاشیه شهر بها بدهیم

  • کد خبر: ۱۳۱۴۱۲
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
به جوانان تحصیل کرده و انقلابی حاشیه شهر بها بدهیم
آموزش وپرورش در سال تحصیلی جدید، هرچند دیرهنگام، اما با روشی خوب، به گزینش نیرو برای نواحی مختلف پرداخته است.

جذب معلم خرید خدمت، یکی از راهکار‌های کشور و مشخصا نهاد آموزش وپرورش برای برون رفت از مشکل نداشتن معلم است که در این طرح با وارد کردن نیرو‌های جوان و پرانگیزه، البته بدون تجربه کافی، حاشیه شهر و مناطق محروم به آزمایشگاهی برای آزمون و خطا تبدیل می‌شود؛ البته این طرح در بلند مدت می‌تواند نکات مثبت بیشتری داشته باشد.

آموزش وپرورش در سال تحصیلی جدید، هرچند دیرهنگام، اما با روشی خوب، به گزینش نیرو برای نواحی مختلف پرداخته است؛ دراین راستا توجه به چند نکته می‌تواند آینده این طرح را به عدالت نزدیک‌تر کند. نکته مثبت طرح، ایجاد نظام ارزیابی دقیق است البته با امتیاز دهی سلیقه‌ای که‌ می‌توانست بهتر باشد، اما در کل، نگاه به نیرو‌های ارزشی و انقلابی مورد توجه ویژه بوده است.

نکته مهم درباره امتیاز دهی به فرزند فرهنگیان بود که باز هم قابل تأمل است، اما متأسفانه در مناطق محروم، به دلیل بی عدالتی آموزشی در سال‌های اخیر، تعداد این افراد خیلی کم است. راه حل و پیشنهاد: اگر ما دوست داریم یک بار به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره محرومیت زدایی و رفع مشکلات حاشیه شهر توجه کنیم، می‌بایست به جوانان تحصیل کرده و انقلابی همان مناطق امتیاز بدهیم تا در جامعه‌ای که هدف طرح است، با حس تعلق زیاد انجام وظیفه کنند.

شاید عنوان شود چرا امتیاز؟

اولا چرا این مناطق، نسبت به مناطق برخوردار، کسری چند برابری معلم دارد؟

جواب ساده است؛ چون بسیاری از معلمان بر اساس امتیاز بندی این مناطق را انتخاب نمی‌کنند.

ثانیا چرا معلم بعد از رسمی شدن و داشتن امتیاز دوباره، جابه جایی از این مناطق را تقاضا می‌کند؟

چون هر انسانی، راحتی و کار در محیط دارای امکانات را انتخاب می‌کند. تجربه ثابت کرده است که معلمان ساکن مناطق محروم، در تربیت دانش آموزان منطقه خود دلسوزترند و در کنار آموزش سعی در بهتر شدن فضای آموزشی نیز دارند و این تجربه در محلاتی که افراد شاخص آموزش وپرورشی در آنجا حضور داشتند، نمایان است.

امیدوارم در این مرحله که نزدیک به هزار نفر جذب طرح خرید خدمات می‌شوند، سهمیه‌ای برای جوانان تحصیل کرده درنظر گرفته شود، در غیر این صورت مطمئن هستم بخش زیادی از جوانان این مناطق به دلیل بی عدالتی آموزشی اتفاق افتاده در گذشته، نمی‌توانند از شرایط جذب استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->